Kalender:

Po letih:

Skavti za novince

V soboto, 26. septembra 2015, smo na Srpenici pripravili Skavtski dan za novince. Namen dogodka je bil skavte predstaviti osnovnošolcem bovške in kobariške občine, ki jih zanima naše gibanje ter preživetje v naravi. Dopoldne smo se zbrali v središču vasi in začeli dan s spoznavnimi igrami ter učenjem imen. Po uvodu smo se peš odpravili na travnik, kjer smo najprej dvignili zastave ob petju skavtske in slovenske himne. Sledile so delavnice. Na delavnici prve pomoči, smo udeležencem predstavili osnovno znanje in ukrepe ob poškodbah. Na delavnici zgradbarstva smo iz naravnih materialov izdelali gugalnico, seveda brez žebljev. Na zadnji delavnici, ognji in kuha, pa smo vsi skupaj pripravili ognjišče in skuhali testenine. Po delu je sledilo kosilo, nato pa skavtske igre. Vsi, starejši in mlajši, smo se zabavali ob skavtski igra Buldoga in Roverčka ter ob enem poskrbeli za dobro rekreacijo.Prizorišče smo na koncu skupaj pospravili in postavili v stanje, kot je bilo pred našim prihodom. Sledil je odhod in poslavljanje. Organizatorji in udeleženci smo dan zaključili v dobrem vzdušju in si obljubili, da se vidimo na začetku skavtskega leta. Blaž Uršič

Začetek 2015/16

Počitnice so minile prehitro, vsi smo se srečno vrnili s taborov in sedaj že pridno sedimo v šolskih klopeh. Vrnili pa so se tudi skavti in sicer kar na začetek skavtskega leta, ki se je tudi letos odvijal v Soči 10. in 11. oktobra. Za steg Bovec 1 je bil ta začetek še bolj poseben in slovesen, saj smo lahko v kvadratu razširili stranico, ki so jo napolnili otroci iz novoustanovljene veje volčičev in volkuljic. Sobotno dopoldne je minilo v duhu spoznavnih iger, saj smo si morali zapomniti kar 14 imen naših novincev. Po odličnem kosilu je bil čas za pohod na Lemovje, od koder smo lahko videli vas Soča. V naročju gora smo izvedli slavnostne prestope iz veje v vejo. Stegu so se pridružili volčiči, voditeljska vrsta je bogatejša za še enega novega voditelja Tilna, noviciat albatrosov pa se je poslovil in odletel v klan svizcev. Po večerji je sledil težko pričakovani zabavni večer, kjer smo si poleg iger za naše novince ogledali tudi kratke filmčke iz naših taborov. Noviciat se je poleti potepal po Beli krajini in spoznaval dobroto ljudi, v četi pa so najpogumnejši preizkušali surove ribe in kakšno skavtko v srček s pašteto zadet. Naš začetek ponovnega druženja smo sklenili v nedeljo pri sveti maši, kjer smo prosili našega nebeškega Očeta, naj tudi v tem letu spremlja in vodi naše korake. Lucija Šturm, pozorna sviščevka

Obljube 2015

Letošnje obljube smo začeli v soboto, 23. maja v deževnem Kobaridu. Razdelili smo se po vejah, voditelji pa so nam razdelili hrano in navodila, kam moramo iti. Fantastičnih pet iz noviciata so se odpravili proti Livku, osamljena jezdeca iz klana sta šla v vas Krn, navihana četa pa proti Kredu. Celo pot je padal dež in bili smo premočeni in premraženi. Skuhali smo si kosilo s super pekočo omako (skavti šparamo!), nato pa si poiskali prenočišče. četa je spala v Starem selu, noviciat se je vrnil nazaj v Mlinsko, klan pa v Idrsko. V nedeljo smo se dopoldne zbrali pri Blaževi hiši in se po jutranji telovadbi za noviciat odpravili prosti travniku, na katerem je bila sv. maša. Klan je postavil oltar, nato pa smo še povadili obred obljube. Ko so se zbrali starši, smo začeli s sv. mašo. V steg smo sprejeli 6 novih članov: 1 med odrasle skavte, 1 v noviciat in 4 v četo. Kot vedno smo se še posladkali s pecivom, nato pa se odpravili domov.

Golobar in Dobrosrčnost

V soboto, 25. 4. 2015 smo se bovški skavti odpravili na planino Golobar, kjer smo se skupaj z domačini poklonili žrtvam golobarske bitke. Na začetku spominske poti nas je pozdravil vaščan Kal Koritnice in nam povedal kaj se je zgodilo na planini Golobar aprila leta 1943. Mladi fantje in dekleta iz naših krajev so se zbrali na planini, da bi ustanovili Gradnikovo brigado, vendar je na Golobar prišla tudi italijanska vojska. V bitki je umrlo 42 bork in borcev. Njihova trupla so naslednji dan prinesli v dolino. Po besedah vaščana, ki je to doživel za zaprtimi vrati svoje hiše, so z mrtvimi ravnali kruto. Zaželel nam je srečno pot in s tesnobo v srcih smo krenili na pot, ki je bila pred nekaj leti zadnja pot za 42 mladih. Na mestu, kjer so umrle nalagali na tovornjake danes stoji spomenik v spomin žrtvam Golobarja. Na planini smo se udeležili kratke komemoracije in se nato vrnili v dolino srečni in hvaležni, da živimo v miru in brezskrbnosti našo mladost. Ta vikend pa je v Posočju potekala tudi dobrodelna akcija Dobrosočnost, ki so jo drugič organizirali mladi iz Tolmina, na kateri je sodelovalo tudi nekaj naših članov. Na stojnicah so zbirali hrano, oblačila, igrače ter ostale potrebščine za družine v stiski. Vikend smo zaključili voditelji in klanovci na družabnem srečanju na planini Mangart, kjer smo kovali nove ideje in našo prihodnost stega. Lucija Šturm, pozorna sviščevka

Skavti 25 let

Prvi dan našega praznovanja je minil v duhu športa in obujanja spominov na pretekle skavtske dogodke. Bi-Pi je še kako dobro vedel, da je za zdravo in polno življenje poleg duhovne komponente pomembna tudi telesna pripravljenost, t.j. zdrav duh v zdraven telesu ali, kot bi rekli stari Rimljani, "Mens sana in corpore sano". Kmalu smo že odkorakali na prizorišče dogajanja Bi-Pijevih olimpijskih iger. Namesto olimpijskega ognja smo v sebi prižgali naša srca ter postavili otvoritveni kvadrat ter se razdelili v tekmovalne skupine. Tekmovalci so se v naslednjih urah pomerili v različnih disciplinah, kot so vodenje žoge, prepoznava sledi, prva pomoč, spomin, urjenje vonja, balansiranje z desko, podajanje žoge, ciljanje ter odbijanje žogic, odiranje kače in urjenje čutov z zaprtimi očmi. Za dodeljevanje točk so skrbeli usposobljeni sodniki, vsak zadolžen za svoje področje. Lahko rečem, da so se prav vse skupine dobro odrezale. Po tekmovalnem delu je sledila malica, ki je po naporu kar pošteno prilegla. Za konec so sledile še športne igre, ker pa se je počasi začelo temniti, smo s prizorišča odšli v dvorano na Breznici. Po obilni večerji se je v dvorani poleg skavtov zbralo že kar nekaj zunanjih gostov bivši skavti, kranjski klan, starši, znanci, prijatelji, ter seveda gosti okrogle mize, ki se je takrat tudi začela. Na odru so svoj pogled na sedanje ter pretekle skavtske dogodke ter pogled na skavtstvo nasploh delili: bivši, dolgoletni voditelj Florjan Svetina, predstavnik odraslih skavtov z Jesenic Boštjan Gluhar, g. Florjančič kot predvojni skavt in tudi eden izmed najstarejši skavtov, iz izvršnega odbora Združenja slovenskih katoliških skavtinj in skavtov (ZSKSS) in Barbara Polda kot trenutna stegovodinja v našem stegu. Kot moderator okrogle mize in organizator celotnega projekta se je izkazal Aleš Jekovec. Med posameznimi vprašanji so se na velikem platnu predvajali videoposnetki iz osebnega arhiva brezniškega stega, ki so marsikateremu pričarali čarobne in zabavne dogodivščine iz preteklih let ter tudi utrnili kakšno solzo. Ob zanimivih pripovedih je čas hitro minil in verjamem, da smo vsi izvedeli veliko novega. Na predvečer rojstnega dne pa nas je obiskal tudi sam Robert Baden Powell, ki nas je celo naučil nov bans. Sledila je razglasitev rezultatov iz olimpijskih iger in kratka pogostitev z gosti. Tik pred spanjem smo zunaj obnovili tudi svojo skavtsko obljubo, potem pa smo se kar hitro podali v svoje spalne vreče. Zjutraj je sledilo pospravljanje, zajtrk in priprava na sveto mašo. Več kot polovico cerkve smo zasedli samo skavti, kar dokazuje, da je skavtski duh v našem stegu še kako močan. Po maši smo v cerkvi organizirali tudi krajši ogled filma o našem ustanovitelju, da so se lahko tudi drugi ljudje malce pobliže seznanili s skavtstvom. S filmom smo tudi končali naše dvodnevno druženje.

ZIMOVANJE 2015

Skavti iz stega Bovec 1 smo se na zimovanju zbrali v soboto ob devetih zjutraj pri trdnjavi Kluže. Zimovanje smo otvorili s kvadratom in dvigom zastav. Voditelji so se z vsem srcem uživeli v vloge polkovnikov Avstro-Ogrske vojske. Povedali so nam, da gremo naslednji dan na fronto in se bomo ta dan vsposabljali za vojake. Razdelili so nas v štiri vode še vsak vod je imel desetnika (to je bil najstarejši v vodu, sepravi predstavnik klana). Na vsake tri minute smo se odpravili na pot proti naši bazi, - planinski koči v Bavšici. Na poti smo se izurjevali na različnih točkah; od plezanja po tleh do usklajene hoje cele ekipe z zavezanimi nogami. Ko smo pršli do planinske koče, smo se po dva voda združili in si skuhali kosilo. Kuhali smo na gorilniku, vendar smo skavti in ker so nam voditelji težili, smo morali vsaj zakuriti ogenj. Ko smo pojedli nam je polkovnik Blaž ukazal, da moramo z lesenimi palicami in koli zagraditi luknje v zidu, da ne bodo Italijani udrli na naše ozemlje. Medtem ko smo zagrajevali zid smo se nekateri vojaki smejali do solz, saj je bil polkovnik Blaž tako zavzet in resen, da smo se ves čas smejali. Zaradi tega smo morali potem pumpati sklece. Ko smo založili zid smo se spet razdelili po vodih. Poslali so nas na pot. Dolgo smo hodili in na poti spet imeli vaje usposabljanja. Metali smo granate, pripravljali mulotovke, delali vaje za kondicijo, poskusali nositi ranjenca in imeli pravo simulacijo bitke. Na cilju smo pripravili oltar in imeli sveto mašo. Po maši smo pojdeli sendviče in se v temi odpravili proti koči. Na poti smo se vstavili in imeli kvadrat, v katerem smo sprejeli novince v naš steg. Izumili smo svoj lasten razdor kvadrata SVIZEC. Ob prihodu v kočo smo se razdelili po sobah, nato pa šli na večerjo. Imeli smo zabavni večer po vodih smo zaigrali skeče, se igrali kočijaž, kočija, konj, kralj, kraljica in morilca v temi. Okrog enajstih smo šli spat. Sredi noči pa presenečenje. Dvajset minut do enih nas napadejo Italijani. Polkovniki nas vržejo iz postelj, mi pa smo morali po vodih hoditi po štirih točkah da smo si nazaj pridobili hrano, orožje in posodo. Ker so nam Italijani zažgali skladišče, smo ga s skupnimi močmi pogasili. Ko smo se zjutraj zbudili smo imeli najprej jutranjo telovadbo, potem pa zajtrk. Spakirali smo, nato pa šli po vodih na fronto. Lovili so nas Italijani, naredili smo si kamuflažo, odnesli ranjenca, streljali in se prebijali po težko prehodnih pobočjih. Na koncu smo se iz oči v oči spopadli z Italijani in jih porazili. V kvadratu smo prejeli nove našitke naše skavtske organizacije. Izmučeni in zadovoljni po dobrem zimovanju smo se odpravili domov.

Sankanje na Mangartu

Dne, 10.januar 2015 smo se šli sankat na Mangart. Dobili smo se pri Mlinču. Nato smo se skupaj odpravili proti Mangartu. Vsak je nesel svoje sanke. Ko smo prišli do vrha, smo bili veseli, ker nam ni bilo treba več toliko hoditi. Nekateri smo se malo bali spusta, saj je bilo ledeno. Ampak na koncu smo se vsi po večkrat spustili in nam je bilo všeč. Na koncu smo se spustili do konca poti. Dali so nam čaj in piškote, potem pa smo se zbrali v krogu in se pomenili o različnih stvareh.BILO JE FUL DOBRO. CELO DOMNU:) Lara Korošec in Maša Gorenšček

Dan spomina 2015

Neko oblačno soboto 22.februarja smo se steg Bovec 1 zbrali v bovškem župnišču ob 18 uri.V kvadratastem krogu nam je voditelj Anže prebral katehezo.Še prej smo zmolili molitve vseh vej. Po končani katehezi nas je Anže vprašal kaj skavti radi delamo. Voditelj Miha je izjavil, da skavti radi kurimo. Vsi smo se smejali. Ker je Anže videl, da to ne vodi nikamor nam je namignil, da je prva črka besede P. Miha S. je rekel,da skavti radi požigamo. Voditelj Anže je dodal še drugo črko O. Toni je izjavil, da radi pometamo. Nasmejal smo se do solz. Anžetu je prekipelo. Povedal nam je, da skavti radi pomagamo. Voditelji so nas vprašali kateri skavtski praznik bomo praznovali čez en dan. Odgovorili smo, da bomo praznovali dan spomina. Potem smo se razdelili po vejah. Četa smo ostali v topli sobi, noviciat smo poslali v klet, naše klanovce pa smo napodili ven na mraz in dež. Četa smo se razdelili v tri skupine in igrali skavtski človek ne jezi se. Imelo smo se zelo lepo. Med igro smo morali vsi napisati eno dobro delo, ki ga bomo opravili v naslednjem tednu. To so storili tudi noviciat in klan. Potem smo se vsi odpravili do cerkve pri kampu, kjer so nas čakali odrasli skavti in župnik Vili. Zakurili smo ogenj medtem pa je imel župnik pridigo o dobrih delih. Nekatera dobra dela smo zaigrali, druge pa zaupali svojim prijateljem. Nato smo listke z dobrimi deli vrgli v ogenj. Potem naju je veličastni stegovodja Miha določil, naj napiševa ta članek. Na poti proti skavtski sobi naju je poučil kako naj napiševa dober članek. Srečanje je bilo zelo fajn in zanimivo. :D razigrana in skromna vidra